Υλοποίηση προγράμματος “Ε.ΨΥ.Π.Ε.” για τον Σχολικό Εκφοβισμό

αρχείο λήψης

Το πρόγραμμα “Ε.ΨΥ.Π.Ε.”είναι μια δομημένη και δοκιμασμένη εκπαιδευτική πρόταση για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού στο Δημοτικό Σχολείο. Αφορά μια σειρά ευχάριστων, ομαδοσυνεργατικών, βιωματικών δραστηριοτήτων με τις οποίες οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν πως να καλλιεργούν και να ενισχύουν, στην τάξη, βασικές δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα να ενδυναμώνουν αξίες όπως ο σεβασμός, η ενσυναίσθηση και η αποδοχή.

Πρόκειται ουσιαστικά, για κανόνες αποδεκτής συμπεριφοράς και προτάσεις ενδυνάμωσης που φτιάχνουν τα παιδιά με αφορμή την συμμετοχή τους στις δραστηριότητες. Επίσης, ένας στόχος του προγράμματος είναι η γενίκευση των αποκτηθέντων δεξιοτήτων που καλλιεργούνται εντός της τάξης, εκτός μαθημάτων.

Το θέμα της πρόληψης στον τομέα της ψυχικής υγείας των παιδιών αποκτά όλο και μεγαλύτερη απήχηση διεθνώς τα τελευταία χρόνια και αποτελεί σημαντικό στόχο διαφόρων διεθνών οργανισμών. Η πρόληψη με στόχο την ψυχοκοινωνική υγεία και ανάπτυξη των παιδιών, ιδιαίτερα στις σύγχρονες κοινωνίες και συνθήκες ζωής (οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες και αλλαγές, όπως μετανάστευση, αλλαγή σε παραδοσιακές αξίες και θεσμούς, έλλειψη κοινωνικών στηριγμάτων), είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα για τα ίδια τα παιδιά, αλλά και για όλους εκείνους που, με διάφορες ιδιότητες και τρόπους, συμμετέχουν στη φροντίδα τους.

Η  θεματική του προγράμματος είναι :”Δραστηριότητες στην τάξη και στην πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας μευταξύ των μαθητών”.

Στόχος  : η πρωτογενής και δευτερογενής πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών.

Οι δραστηριότητες του προγράμματος αποτελούν τον κορμό του προγράμματος. Το πρόγραμμα αποτελείται από βιωματικά εργαστήρια και βασίζεται  στις συζητήσεις, ομαδικές εργασίες, ταινίες κατά της βίας και παιχνίδια ρόλων. Σε αυτά εξετάζονται θέματα για την λειτουργία της ομάδας καθώς και τα συναισθήματα απέναντι στην ενδοσχολική βία μέσα από βιωματικές και μαθητοκεντρικές ασκήσεις, στην ενσυναίσθηση και τη διαφορετικότητα.

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στην Δ2 τάξη με την καθοδήγηση της Κοινωνικής Λειτουργού του σχολείου, κας Ντηβαρτζή Αγγελικής.

αρχείο λήψης 1